Scandal între Prăvălia D’Art și Profi! Florian Ioniță, proprietarul și managerul Prăvăliei D’Art, o companie cunoscută pentru producția de deserturi, a acuzat recent retailerul Profi că a întrerupt în mod nejustificat un contract cu consecințe financiare semnificative. Potrivit declarațiilor lui Ioniță, Prăvălia D’Art a suferit o pagubă estimată la 300.000 de lei.
Florin Ioniță, fondatorul Prăvăliei D Art, a lăudat colaborarea cu supermarketurile din România, dar a exprimat și frustrarea față de practicile acestora. În decembrie 2023, Profi a prelungit contractul cu Prăvălia D Art pentru încă un an, iar Ioniță a început să pregătească materii prime și ambalaje în avans conform înțelegerii. Însă în februarie 2024, a primit notificarea de reziliere unilaterală a contractului, provocând pagube semnificative. Situația a atras atenția parlamentarilor și a Consiliului Concurenței, care investighează nemulțumirile exprimate de producători, conform Hotnews.ro
Prăvălia D Art, cunoscută pentru deserturile sale, în special profiterol și mousse-uri, se află într-un conflict cu retailerul Profi. Patronul Florin Ioniță contestă afirmațiile făcute de Profi, pe care le consideră incorecte și le demontează sistematic.
Ioniță a declarat că „retailerii îi pot băga pe micii antreprenori în faliment cu contractele pe care le impun și cu legislația în vigoare” și arată că „afirmația că 6,66 RON este (un preț, n.r.) mai competitiv sau mai mic decât 6,24 RON poate să fie o certitudine pentru Profi, dar nu și pentru restul persoanelor cu studii minime de matematică”, conform sursei citate mai sus.
În replică, Profi a răspuns, susținând că a acționat corect și în conformitate cu termenii contractuali. Reprezentanții retailerului au afirmat că decizia de reziliere a fost luată pentru a asigura cele mai bune condiții pentru clienți și că orice acuzație de comportament incorect este nefondată.
„Pe rafturile magazinelor (PROFI dar nu numai) spațiul e limitat. Pentru noi, este extrem de important ca produsele prezentate clienților noștri să fie nu doar de cea mai buna calitate, la cel mai bun raport calitate – preț, dar și să țină cont de preferințele consumatorilor noștri. (…) În analizele pe care le realizăm, avem în vedere performanță articolului, dar și a furnizorului, dar și reacțiile clienților față de produse, respectiv felul cum acestea sunt cumpărate de către consumatori”, s-a apărat lanțul de supermarketuri, într-un email trimis către Hotnews.ro
Patronul Florin Ioniță contestă afirmațiile făcute de Profi, pe care le consideră incorecte și le demontează sistematic.
„Răspunsul Profi la articolul meu este o reprezentare corectă a comportamentului pe care îl are Profi față de antreprenorii mici: aberații ilogice care ți se impun ca fiind corecte, amenințări cu procese pentru defăimare și terfelirea imaginii persoanei care a ales să lupte pentru un principiu”, a mai spus Florin Ioniță.